Reklama

Biała Księga

1. ważny dokument dot. spraw wewn., gosp. czy polit. 2. dokument przygotowywany przez Komisję Europejską zawierający wiele propozycji umożliwiających przyspieszenie i urzeczywistnienie celów Unii Europejskiej. Wydawana w chwili pojawienia się istotnego dla rozwoju Unii problemu, np. w 1985 opublikowano W sprawie realizacji Rynku Wewnętrznego, a w 1993 Wzrost, konkurencyjność, zatrudnienie, zmiany i drogi zbliżenia do XXI w. Szczyt Rady Europejskiej z 1995 w Cannes przyjął kolejną: Przygotowanie kra-

Reklama

jów stowarzyszonych Europy Środkowej iWschodniej do integracji z Rynkiem Wewnętrznym UE. Stanowi ona kolejny etap strategii przedczłonkowskiej przyjętej przez Radę Europejską w 1994 w Essen. Jest adresowana do wszystkich państw regionu o różnym stopniu zaawansowania przemian, nie wyznacza więc terminów i nie jest obligatoryjna.

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama