pomocniczy i wykonawczy organ Sejmu RP, spełniający zadania organizacyjno-techniczne
i doradcze związane z działalnością Sejmu i jego organów. Do zadań KS należy: udzielanie posłom pomocy w wykonywaniu ich mandatu poselskiego,
a w szczególności przekazywanie druków sejmowych oraz innych opracowań związanych z pracami Sejmu (w tym teksty projektów ustaw); umożliwianie korzystania z opracowań fachowych, literatury i ekspertyz; stwarzanie posłom warunków do uczestniczenia w pracach Sejmu; zapewnianie techniczno-organizacyjnych i finansowych warunków działalności biur poselskich. KS kieruje jej Szef, którego powołuje i odwołuje Marszałek Sejmu. Statutowymi jednostkami organizacyjnymi KS są: 1) Gabinet Marszałka - prowadzi jego biuro, opracowuje Wydawnictwo Sejmowe, wystąpienia, przygotowuje kalendarz spotkań; 2) Gabinet Szefa KS - kieruje całością pracy KS; 3) Biuro Informacyjne - przygotowuje informacje o pracy Sejmu, utrzymuje kontakty ze środkami masowego przekazu; 4) Biuro Legislacyjne - opiniuje
i analizuje pod względem prawnym projekty ustaw; 5) Biuro Stosunków Międzynarodowych - m.in. uzgadnia plany wyjazdów i przyjazdów delegacji pol.
i zagr., koordynuje inicjatywy polit. komisji sejmowych. Ponadto działają: Sekretariat Posiedzeń Sejmu, Biuro Komisji Sejmowych, Biblioteka Sejmowa, Biuro Studiów i Ekspertyz, Biuro Obsługi Posłów, Ośrodek Informatyki, Biura: Personalne, Finansowe, Gospodarcze, Techniczne oraz Straż Marszałkowska.
- KANCELARIA SEJMU, organ wykonawczy i doradczy...
- kancelaria, poprosić kogoś do kancelarii,...
- sejm, w Polsce od XV do XVIII...