Reklama

konkurencja

(łac. concurrentia - współzawodnictwo)

proces, w którym uczestnicy rynku dążą do realizacji swoich interesów poprzez przedstawienie jak najkorzystniejszej oferty, w skład której wchodzi nie tylko cena, ale także np. jakość wyrobu, serwis gwarancyjny

Reklama

i pogwarancyjny. Kupujący konkurują, chcąc zdobyć ograniczoną ilość dóbr na rynku, natomiast sprzedający walczą

o pieniądze kupujących. K. można podzielić na cenową, czyli związaną z ilością dóbr, które są w stanie kupić nabywcy za określoną kwotę oraz k. pozacenową, która określa jakość produktu, styl, cechy wyrobu, jego parametry użytkowe, trwałość udzielanej gwarancji, marki, serwisu czy ewentualnego kredytu. Ponadto ważnym narzędziem współcz. k. jest reklama, promocja, marketing. Zob. też: oligopol, monopol, rynek.

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama