INTERIA.PL jest jednym z największych i najpopularniejszych portali internetowych w Polsce.
Prace mające na celu stworzenie portalu internetowego rozpoczęły się w 1999 r. Wynikiem połączenia wysiłków dwóch grup inicjatywnych, istniejących w ComArch S.A. i grupie RMF FM było podpisanie, w dniu 2 sierpnia 1999 r. - umowy spółki pomiędzy ComArch S.A., producentem zaawansowanego oprogramowania i integratora systemów informatycznych a grupą RMF FM. Spółka ta, pod tymczasową nazwą INTERNET FM, została zarejestrowana 13 sierpnia 1999 r., a 3 grudnia zmieniła nazwę na INTERIA.PL S.A.
Z początkiem września 2000 r. INTERIA.PL rozpoczęła przygotowania do wejścia na giełdę i już pod koniec tego miesiąca złożyła w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd prospekt emisyjny. W grudniu 2000 r. akcje INTERIA.PL zostały dopuszczone do publicznego obrotu i w wyniku pierwszej subskrypcji publicznej, 2 lutego 2001 r., zaczęły być notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Prowadzony przez spółkę portal internetowy www.interia.pl udostępnia użytkownikom Internetu szeroki wachlarz bezpłatnych i płatnych serwisów oraz usług. Ofertę portalu INTERIA.PL można podzielić na następujące podgrupy:
- informacyjne serwisy tematyczne (jak np. Fakty, Biznes, Sport, Rozrywka, Komputery i Internet, Motoryzacja, itd.),
- usługi komunikacyjne (poczta elektroniczna, system pogawędek internetowych CZATeria, forum dyskusyjne HydePark, system "match-makingowy" Randki, rozwiązania komunikacyjne powstające na styku Internetu i technologii mobilnych),
- usługi wyszukiwawcze (katalogi i wyszukiwarki stron internetowych, adresów, firm, bazy wiedzy - słowniki, leksykony, encyklopedie)
- usługi handlowe / e-commerce (jak np. Pasaż handlowy, Salon muzyczny, Foto, Urlop / Hotele / Kwatery / Wycieczki / Samoloty, itp.)
- usługa wdzwanianego dostępu do Internetu - Interianet.
Spółka świadczy także, na bazie posiadanej infrastruktury technicznej, zasobów ludzkich i informacyjnych, usługi kierowane przede wszystkim do firm. Usługi te obejmują tworzenie stron i witryn internetowych (web-design), usługi hostingu i kolokacji, zasilanie treścią zewnętrznych witryn i systemów informacyjnych. Intensywnie rozwijana jest też Strefa.pl - internetowa platforma dla małych i średnich przedsiębiorstw, grupująca wokół pakietu pocztowo-hostingowego usługi pozwalające na inne niż tylko reklamowe wykorzystanie sieci Internet.
TYCZYŃSKI, INTERIA