Reklama

AGENCJE PRASOWE

instytucje powołane do zbierania, opracowywania i udostępniania informacji dla prasy, radia i telewizji; pracują w oparciu o sieć własnych korespondentów krajowych i zagr.; mogą mieć charakter ściśle informacyjny, ogólny, bądź wyspecjalizowany (np. w dziedzinie sportu, finansów, serwisu fotograficznego); pierwsza nowoczesna a.p. powstała 1835 w Paryżu (zał. przez Ch. Havasa); kolejne w USA 1848 (Associated Press), Niemczech 1849 (zał. B. Wolff) i W. Brytanii 1851 (zał. przez J. Reutera, b. współpracownika Havasa); obok wymienionych do bardziej znanych należą amer. UPI, ros. TASS, franc. AFP, wł. ANSA; pierwsza polska a.p. powstała 1918 pn. Polska Agencja Telegraficzna, 1945 przekształcona w Polską Agencję Prasową.

Reklama

Powiązane hasła:

AGENZIA NAZIONALE STAMPA ASSOCIATA, POLSKA AGENCJA INTERPRESS, AGENCJA ROBOTNICZA, REUTER, POLSKA AGENCJA INFORMACYJNA, AGENCJA FRANCE-PRESSE, AGENCJA PRASOWA , POLSKA AGENCJA PRASOWA, POLSKA AGENCJA TELEGRAFICZNA

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama