Reklama

burza mózgów

(ang. brainstorming)

metoda zespołowego, twórczego myślenia, polegająca na zgłaszaniu przez grupę jak największej liczby propozycji rozwiązania jakiegoś problemu przy założeniu, że każdy zgłoszony pomysł jest dobry. Obowiązuje przy tym zasada "odroczonej oceny" - uczestnikom nie wolno oceniać i krytykować propozycji. Analizowane są one dopiero po wyczerpaniu się inwencji zespołu. Efektywność metody wynika ze wzajemnej inspiracji uczestników oraz przeniesienia oceny na zakończenie sesji, stąd nazwa - metoda odroczonego wartościowania. Za jej twórcę uważa się A.F. Osborna, który zdefiniował ją jako tę, dzięki której "grupa ludzi korzysta ze swoich mózgów, żeby zaatakować wtwórczy sposób konkretny problem i zrobić to w stylu komandosów".

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama