(LOGO)
jezyk programowania bioracy poczatek z badan nad psychologia uczenia sie i jego wplywem na ksztaltowanie osobowosci (J. Piaget), opracowany przez Seymoura Paperta i spopularyzowany przez niego w ksiazce, rewolucyjnej z punktu widzenia metodologii nauczania, pt. Burze mózgów - dzieci i komputery (Wydawnictwo Naukowe PWN, 1996). Logo jest stosowane w poczatkowym nauczaniu matematyki oraz jako jezyk komunikacji dziecka z komputerem; odznacza sie interakcyjnoscia, znakomicie przemyslanym, prostym zestawem operacji graficznych i ogólnoscia skladni wzorowanej na jezyku Lisp. W Polsce jezyk L. jest powszechny od polowy lat osiemdziesiatych XX w. Ze wzgledu na swoje szczególne zastosowanie slownik jezyka L. ma liczne realizacje narodowe, w szczególnosci z uzyciem wyrazów polskich, np. AC Logo, lub Logo Komeniusz (pracujace w systemie Windows). Zob. tez alfabetyzacja komputerowa.