(ang.)
wyszukiwanie i ocena szans rynkowych związanych z zaspokojeniem potrzeb określonych nabywców oraz rekomendacja działań umożliwiających wykorzystanie tych szans. Sposób działania firmy na rynku, który polega na identyfikowaniu (ustalaniu, określaniu) i kształtowaniu potrzeb odbiorców, określaniu, które z nich firma może najlepiej zaspokoić, zaprojektowaniu odpowiednich produktów i usług oraz mobilizowaniu każdego pracownika, by działał na rzecz zaspokojenia tych potrzeb. Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu zaaprobowało następującą definicję: "m. to proces planowania i realizacji koncepcji, ceny, promocji i dystrybucji dóbr, usług i idei w celu doprowadzenia do wymiany, która daje jednostce satysfakcję
i realizuje cele organizacji". Cztery podstawowe cechy m. - marketing-mix:
1. produkt i jego nazwa, cechy, opakowanie, wielkości jednostkowe, usługi itd.; 2. Cena i związane z nią upusty, bonifikaty, warunki kredytu; 3. Dystrybucja i jej sieć, lokalizacja odbiorców, transport; 4. promocja i reklama, akwizycja, public relations. Odpowiednie dopasowanie wszystkich czynników wchodzących w skład marketing-
-mix i ich koordynacja są kluczem do osiągnięcia celów, jakie ma przed sobą marketing.
- marketing, proces społeczny powiązany...
- MARKETING, początkowo: kombinacja...
- marketing polityczny, (ang. marketing - kupowanie,...