Reklama

MARKETING

początkowo: kombinacja czynników, które należy wziąć pod uwagę w celu podjęcia działań mających doprowadzić do popierania i wzrostu sprzedaży; obecnie: nauka opracowująca i analizująca czynności związane z prowadzeniem aktywnych i zintegrowanych działań rynkowych, mających na celu: 1. kształtowanie produkcji dzięki analizie (ekonomicznej, socjologicznej i psychologicznej) zachowań rynkowych poszczególnych - wcześniej wyodrębnionych - grup klientów, analizie produktów oraz dbałości o ich jakość; 2. promocję towarów i usług włącznie z pobudzaniem potrzeb, kształtowaniem i zmianą zachowań konsumenta na rynku (służą do tego m.in. rozmaitego rodzaju badania mające na celu odkrycie i stworzenie nowych potrzeb lub zaspokojenie już istniejących); m. odgrywa znaczącą rolę w strategii przedsiębiorstw, wpływa na rozwój produkcji, politykę cenową, metody dystrybucji, techniki reklamowe, ma zapewnić nieustanny wzrost sprzedaży i rentowności przedsiębiorstwa.

Reklama

Powiązane hasła:

PROMOCJA, SOCJOTECHNIKA, PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama