(inheritance)
mechanizm programowania obiektowego umozliwiajacy przekazywanie wlasciwosci klas pierwotnych (nadklas) klasom pochodnym (podklasom). Istnieje kilka technik d. realizowanych w róznych jezykach obiektowych, np. d z i e- d z i c z e n i e w i e l o k r o t n e (obiekt dziedziczy wlasciwosci kilku klas), d z i e d z i c z e n i e s t a t y c z n e (realizowane podczas kompilacji) lub d z i e d z i c z e n i e d y n a m i c z n e (urzeczywistniane w czasie wykonania programu). W ujeciu zaproponowanym w j. Simula 67 na d. skladaja trzy elementy: dziedziczenie implementacji, dziedziczenie interfejsu oraz wprowadzanie zastepowalnosci. Zob. tez funkcja wirtualna, polimorfizm, wykorzystanie wtórne.
- dziedziczenie, przejście majątku zmarłej...
- DZIEDZICZENIE, (prawo) przejście...
- dziedziczenie, zdolność wszystkich...