Reklama

e-

(e-)

obserwowana od polowy lat dziewiecdziesiatych XX w. tendencja do poprzedzania nazw róznych dziedzin dzialalnosci, najczesciej gospodarczej, przedrostkiem "e-" (jak "elektroniczny", ang. electronic), majacym podkreslic mozliwosc prowadzenia badz wspierania danej dzialalnosci za pomoca sieci komputerowych, a zwlaszcza globalnej sieci Internet. Mamy wiec e-poczte (e-mail), e-banki, e-pieniadze (e-cash), e-czeki (e-checks), e-biznes, e-podatki, e-handel, e-sklepy, e-reklame, e-magazyny, e-ksiegarnie, e-pizzerie itd. Choc przesmiewcy kwituja te maniere wymownym komentarzem "eee tam!", nie ulega watpliwosci, ze elektronizacja i usieciowienie coraz wiekszej liczby uslug zwiazanych z obiegiem towarów, pieniedzy i informacji staje sie faktem, nowym polem konkurencji firm, obiecujacym zródlem zysków i symbolem nowoczesnosci. Zob. tez poczta elektroniczna, elektroniczne pieniadze, komputery a ekonomia swiatowa, handel elektroniczny, ksiegarnia internetowa, sklepy internetowe, JEPI.

Reklama

Podobne hasła:

  • E, (fiz.)
  • e, (muz.)
  • e, ładunek elementarny.(...)

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama