Reklama

efekty specjalne

(special effects)

obrazy i animacje uzyskiwane za pomoca zaawansowanego oprogramowania graficznego, wykorzystywane w reklamie, kinematografii, przemysle rozrywkowym, podczas przedstawien, wystepów estradowych itp. K o m p u t e r o w e e f e k- t y f i l m o w e wskrzeszaja gady wymarle przed 70 mln lat, "przerazaja" fizjonomia widm i wampirów, przypominaja zgrabnie, ze kolor skóry i ksztalt nosa nie dzieli ludzi, lecz laczy, pozwalaja zwiedzac nieistniejace wnetrza itp. Muzyka z syntezatorów dostarcza niewyobrazalnego bogactwa nowych brzmien, sterowane komputerowo s w i a t l a l a- s e r ó w uswietniaja dyskoteki i wydarzenia (happeningi) plenerowe, a nawet moga zastapic Twardowskiego w przywolaniu ducha Barbary Radziwillówny. Barwne kompozycje plastyczne zadziwiaja precyzja lub matematyczna fantazja (fraktale), jedyna wada komputerowych galerii sa trudnosci ze sprzedaza elektronicznych dziel sztuki (bez cudzyslowu). Mozliwosci techniki komputerowej w kreowaniu e.s. stale rosna; zatem nie tylko obliczanie torów balistycznych i sterowanie pociskami grafitowymi... Zob. tez wirtualna rzeczywistosc, komputery a sztuka.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama