(computer games)
niezwykle szeroki asortyment programów sluzacych do celów rozrywkowych, niekiedy takze edukacyjnych. Mimo tysiecy g.k. mozna je z grubsza zakwalifikowac do kilku kategorii: (a) implementacje gier konwencjonalnych (np. szachy lub brydz); (b) gry "bij-zabij", czyli zabawy "w strzelanego", wyrabiajace malpia zrecznosc w uzywaniu ograniczonego zbioru klawiszy; (c) gry symulacyjne (np. jazda samochodem), mimo zachecajacej iluzji wzrokowej nie odwzorowuja techniki rzeczywistego sterowania pojazdami; (d) gry strategiczne (np. uzyskiwanie zamierzonych celów militarnych lub ekonomicznych); (e) gry typu hazardowego (bilard, ruletka); (f) gry oferujace konwencjonalne fabuly w fantazyjnej scenerii (z przewaga wnetrz); (g) gry umozliwiajace wspóltworzenie fabuly i charakterów postaci; (h) gry edukacyjne; (i) gry sieciowe z udzialem wielu osób. Znawcy g.k., podobnie jak wszyscy kolekcjonerzy, potrafia wymienic znacznie wiecej finezyjnych kwalifikatorów poszczególnych gier. Zob. tez komputery a wychowanie, symulacja, sztuczna rzeczywistosc, cyberprzestrzen, MUD, Doom, Quake, Sokoban, CSCW.
- gra, ( game )
- komputerowe wspomaganie pracy zespolowej, (CSCW, computer-supported...
- alfabetyzacja komputerowa, (computer literac y)