(module)
1. czesc programu spójna logicznie i skladniowo, nadajaca sie do kompilacji niezaleznej w oderwaniu od innych czesci programu; program wielkosci kompilatora sklada sie z dziesiatków, a nawet setek m.; 2. zamknieta, statyczna jednostka oprogramowania obudowujaca zawarte w niej abstrakcje, jak: typy, zmienne, funkcje, procedury lub klasy. Stalosc i zamknietosc m. umozliwia jego kompletna analize, majaca na celu tworzenie modulów bezpiecznych; 3. latwo wymienialny podzespól sprzetowy, ulatwiajacy naprawe lub zmiane konfiguracji sprzetu (np. karta sieciowa lub graficzna w komputerze typu PC); niekiedy zaopatrzony we wlasne oprogramowanie (np. niektóre sterowniki dysków twardych), konstruowany w postaci plytki drukowanej ze zlaczem pozwalajacym na polaczenie z szyna i panelem ze zlaczami do przylaczania urzadzen zewnetrznych, a niekiedy tez z elementami sygnalizacji ( diody swiecace, wyswietlacze). Zob. tez procedura, funkcja, obiekt, segment, pakiet, karta, plyta glówna, obudowywanie, inzynieria oprogramowania.
- modul bezpieczny, ( safe module )
- modul wynikowy, ( object module )
- modul biblioteczny, ( library module )