Reklama

rynek oprogramowania

(software market)

arena walki konkurencyjnej producentów oprogramowania. Liczba wyrobów w poszczególnych kategoriach programów przekracza czesto mozliwosci podjecia samodzielnej i racjonalnej decyzji przy wyborze i zakupie. Pomoca sluza tu zestawienia i porównania publikowane w periodykach informatycznych, np. w miesieczniku "Chip". Oto przyklad podstawowej oferty dotyczacej o p r o g r a m o w a n i a g r a f i c z n e- g o oferowanego w 1998 r.: CorelDRAW!, LivePix 1.0, Microsoft Picture It! 2.0, Painter 5.0, PaintShop Pro 4, PhotoExpress 1.1, PhotoDeluxe 2.0 PhotoEditor, PhotoFinish, PhotoImpact 4.0, PotoMagic, Photoshop 4.0, PhotoSoap 1.0, Picture Publisher 7.0, Windows Draw 6.0, XRes 3.0. Skale rynku oprogramowania uzmyslawia w inny sposób oferta dotyczaca jednej tylko rodziny komputerów. Juz w 1988 r. katalog firmowy DEC zawieral dla komputerów DEC i VAX opisy ponad 4000 produktów. Mimo róznorodnosci r.o. ma swoich monopolistów, np. takich jak firma Microsoft. Zob. tez wersja.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama