Reklama

SECOND LIFE

ang. drugie życie

częściowo płatny internetowy świat wirtualny utworzony w 2003 przez amer. firmę Linden Lab; do końca 2007 zgromadził 9 mln użytkowników, którzy uczestniczą w życiu SC poprzez stworzone przez siebie postaci (tzw. awatary); SL oferuje użytkownikom przeróżne formy aktywności – można podróżować (swój wirtualny odpowiednik ma np. Kraków), nawiązywać znajomości i pracować (zarabiając wirtualne pieniądze tzw. lindeny, które można także wymieniać na prawdziwe pieniądze), czy robić zakupy (dziennie dokonywane są transakcje na kwotę 400-500 tys. dol.); w SL istnieje bank Ginko, agencja Reutersa, hotele i odpowiedniki rzeczywistych firm, dla których jest to nowa forma marketingu, a nawet przedstawicielstwa dyplomatyczne Malediwów i Szwecji.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama