w języku potocznym istnieje wiele określeń członka, np.: siuras, filutek, fujara, kutas. Zebrano ponad sto nazw pochodzących ze słownictwa staropolskiego, gwarowego, slangowego, paramedycznego. Podobnie jest w innych językach. Wynika to z traktowania członka jako uosobienia męskości i przypisywania mu decydującego znaczenia w życiu seksualnym i prokreacji. To ostatnie najlepiej jest wyrażone przez bogaty panteon bóstw płodności i wiążących się z nimi fallicznych kultów: w świecie antycznym Priap, Dionizos, Pan, Hermes, Faun, skandynawski Fricco, lapoński Waralden Olmar, islandzki Freyr, hinduski Siwa, frygijski Attis, egipski Ozyrys, moabicki Baal, fiński Lemminkainen - to zaledwie część przykładów. Do tego dochodzi nader bogata symbolika członka. Narządom płciowym są nadawane formy symboliczne, można to spotkać w wielu kulturach świata zarówno w przeszłości, jak i obecnie. Symboliczne wyobrażenia członka mają szczególny związek z kultami fallicznymi, które w dawnych kulturach wiązały się ze zmianą pór roku i były symbolem płodności, wiary w życie. Symbolika członka nie ogranicza się jednak do tradycji kulturowych, sztuki i mitologii. Jej praktyczne znaczenie w interpretacji snów odkrył Z. Freud. Potrzeby seksualne, obsesje, stłumienia i zahamowania na tle seksualnym ujawniają się często w treści naszych snów - nierzadko właśnie w formie symboli. Im bardziej jakaś osoba czy kultura represjonuje seks, w tym większym stopniu ukrywa się on w symbolach. Ludzie otwarci wobec seksu i akceptujący wartości seksualne mogą mieć w okresach niezaspokojenia seksualnego sny o jawnie seksualnej treści. Zdarza się jednak, że "film podświadomości" ukrywa seks w symbolach. Symbole członka mogą być uniwersalne dla różnych kultur (np. słupy, laski, kije, młoty, włócznie, drzewa). Niektóre symbole są związane z konkretną kulturą - w kulturze Zachodu jest to miecz (który rozdzielał Tristana i Izoldę) i wąż (motyw biblijny). Znane są rónież symbole członka tworzone przez określone środowisko, np. przestępcze. Symbole członka mogą odwoływać się do świata zwierzęcego (np. rumak, kozioł, byk), części ciała (np. palec, nos), natury (np. słońce, drzewa, gałęzie), przedmiotów (np. buława, strzała, laska), budowli (np. minarety, wieże). Należy jednak zachować ostrożność w interpretowaniu treści snów przez symbole członka, marzenia senne mogą mieć bowiem wieloznaczny charakter, np. minaret we śnie może przedstawiać symbol islamu, a wąż może być symbolem przebiegłości itp.
- NETYKIETA, (ang. netiquette ) etykieta...
- Claudel Paul, (1868-1955)
- netykieta, (etykieta internetowa,...