Reklama

sztuka miłosna

(1) p i e s z c z o t y. Wars amandi pieszczoty są istotnym elementem, od nich niejednokrotnie zależy poczucie satysfakcji iwięzi partnerskiej. Pieszczoty również są sztuką, wymagają bowiem spontaniczności, naturalności iautentyzmu. Nie mogą być rutynowym przyzwyczajeniem, stereotypowym powtarzaniem tych samych gestów, dotyków. Wnich wyraża się fascynacja iuczuciowość, postawa wobec drugiej osoby, wrażliwość isubtelność uczuć. Dla wielu udanych związków pieszczoty potrafią być ważniejszym elementem ars amandi aniżeli sam stosunek seksualny. Mylnie się uważa, iż celem pieszczot jest tylko wyzwolenie podniecenia seksualnego, ułatwienie wosiąganiu orgazmu, przygotowanie do orgazmu. Wprawdzie służą tym wszystkim celom, ale mają znacznie szersze ibogatsze znaczenie dla więzi erotycznej między partnerami. Pieszczoty są szczególnie istotne dla seksualności kobiecej, która jest bardzo wrażliwa na nastrojowość, bogactwo doznań dotykowych iinnych, zwłaszcza słów. Obecne przemiany obyczajowości iról seksualnych sprawiły, iż również coraz więcej mężczyzn jest wrażliwych na doznawanie pieszczot, odczuwa ich potrzebę. Tradycyjne podziały na bierne kobiety iaktywnych mężczyzn należą już do przeszłości. Udana więź partnerska zakłada wzajemność wwymianie pieszczot dostosowanych do potrzeb ioczekiwań obojga partnerów. Umiejętność bycia razem iobdarowywania siebie pieszczotami niezależnie od współżycia seksualnego jest jednym zpodstawowych fundamentów ars amandi. Wsztuce pieszczot wzajemna fascynacja zwidzenia siebie, świadomość daru ciała drugiej osoby, jej nagość, często sprzyja poczuciu jedności odmiennej natury psychoseksualnej kobiecości-męskości. Miłość przezwycięża poczucie wstydu, tej naturalnej bariery integralności naszego JA. Ciało drugiej osoby wyzwala podziw, poczucie tajemniczości, wzajemnego dopełniania, jedności. Wars amandi ważna jest umiejętność ekspozycji atrakcyjności ciała, wjednych przypadkach wystarcza sama jego nagość, winnych odpowiedni ubiór. Ułożenie ciała również nie jest bez znaczenia. Sztuka ta wymaga improwizacji, wyczucia. Pocałunek również jest sztuką. Wiele jest rodzajów pocałunków: delikatne muskanie warg, dotykanie języka, głębokie wprowadzanie języka do ust partnera (pocałunek andaluzyjski) itp. Dla wielu kobiet pocałunek jest najsilniej działającą pieszczotą. Pocałunek potrafi odtwarzać przebieg całej gry miłosnej, zapowiada jej przebieg. (2) P o z y c j e

Reklama

w s p ó ł ż y c i a. Pozycja klasyczna oraz jej odmiany są najbardziej popularne wars amandi kultur Zachodu. Wynika to zróżnych przyczyn: wpływów chrześcijaństwa nieufnych wobec zróżnicowanych pozycji jako wyrazu wyrafinowania inieczystości, dominacji mężczyzny nad kobietą, potrzeby bierności idoznawania opieki ze strony kobiety, przekonania, iż ta pozycja najbardziej sprzyja zapłodnieniu (co nie jest prawdą). Obecnie nadal jest popularna, ale zinnych względów: dla wielu kobiet daje poczucie pełnego zjednoczenia, poszerzenia obszaru bezpośredniego dotyku, przyjemności wynikającej zuczucia "słodkiego ciężaru" partnera na sobie. Nadal też wielu kobietom odpowiada potrzeba przewagi aktywności mężczyzny ipewnego wyrazu jego dominacji, opiekuńczości. Pozycja ta sprzyja wykonywaniu ruchów podłużnych wpochwie wlinii prostej zjednoczesnym pobudzaniem obszaru łechtaczki trzonem członka. Lekkie zgięcie nóg wkolanach sprzyja głębszej immisji. Wielu kobietom odpowiada również wtej pozycji odczuwanie dotykania worka mosznowego na sromie poniżej pochwy, "przyjemnego uderzenia". Pozycje klasyczne nadal pozostają popularną formą ars amandi.

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama