Reklama

drama

1) Rodzaj dramatu popularny szczególnie w 1. Poł. XIX w., przeciwstawiający się w swojej tematyce i formie regułom dramatu klasycznego. D. wystawiana w Teatrze Narodowym przez W. Bogusławskiego w końcu XVIII w. przyczyniła się do rozwoju innych form inscenizacyjnych i otworzyła drogę dramatowi romantycznemu. 2) Współcz. jest pojmowana również jako techniki teatralne wykorzystywane do celów edukacyjnych, rozumiane jako "play" (granie przedstawienia, proces tworzenia roli i wchodzenia w rolę, improwizacja). Na rozwój d. w Anglii mieli wpływ m.in.

Reklama

D. Heathcote i B. Way, a w Polsce do jej rozpowszechnienia przyczyniły się zwł. H. Machulska, L. Rybotycka, K. Pankowska. Znane są też odmiany d.: psychodrama, d. społeczna, lekcyjna, teatralna, plastyczna, gry dramowe.

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama