Reklama

leksyka

(gr. leksikón = słownik)

słownictwo danego języka, zbiór wszystkich wyrazów istniejących iużywanych przez członków danej społeczności, tworzących system leksykalny języka, mający duże możliwości stałego powiększania zasobu słownikowego, np. wzbogacany przez zapożyczenia wyrazów obcych. Zapożyczenia czes. (bohemizmy) zXIII-XIV wieku: kościół (czes. kostel, łac. castellum), ołtarz (czes. oltř, łac. altre), msza (czes. mše, łac. missa), małżonka (czes. manželka); zj. wł., tureckiego (lata 20. XVI w.), dotyczące sztuki, mody, ogrodów, kuchni ibankowości, np. bankiet, kalafior, marcepan, szpada, tort; współcześnie (XX w.) dzięki środkom masowego przekazu (radio, prasa, telewizja iinternet) słownictwo bardzo szybko wzbogaca język zapożyczeniami zj. ang. (np. city center, marketing, joint venture, dealer).

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama