Reklama

wydawnictwo

1) Wydana publikacja (książka, czasopismo); zwarte (skończone, zamknięte); ciągłe (bez określonego zakończenia, np. seryjne dzieła różnych autorów - różne tytuły, połączone wspólną serią wydawniczą); zbiorowe (tomy, zeszyty różnych autorów owspólnym tytule). 2) Instytucja wydająca druki. WXV-XVI w. zajmowały się tym drukarnie, następnie firmy księgarsko-nakładowe (oficyny wydawnicze), aod XIX w. wyspecjalizowane przedsiębiorstwa państwowe lub prywatne, należące do instytucji, towarzystw naukowych, urzędów. Wydawnictwa specjalizują się często wokreślonych publikacjach. WPolsce do najbardziej znanych należą, m.in. Wydawnictwo Naukowe PWN, Państwowy Instytut Wydawniczy (PIW), Czytelnik, Zakład Narodowy im. Ossolińskich - Ossolineum, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwa Szkolne iPedagogiczne, Prószyński i S-ka, Rebis, Społeczny Instytut Wydawniczy "Znak", Wydawnictwo Dolnośląskie.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama