Reklama

Nowy Instrument Polityki Handlowej

(ang. New Commercial Policy Instrument) – jeden ze środków ochrony przed praktykami handlowymi niezgodnymi z przyjętym prawem międzynarodowym i stosowanymi zasadami, wprowadzony w 1984. Jego celem było wzmocnienie działań podejmowanych w stosunku do państw trzecich stosujących niedozwolone praktyki, które wyrządzają (lub mogą wyrządzić) szkodę w przemyśle Wspólnoty Europejskiej oraz egzekwowanie jej praw wynikających z zawieranych porozumień międzynarodowych (np. w ramach GATT). Działania ochronne w ramach NIPH podejmuje Komisja Europejska na wniosek producentów Wspólnoty Europejskiej. NIPH stosowany był w handlu wszystkimi wyrobami, z wyjątkiem towarów objętych regulacjami EWWiS; od 1995 został zastąpiony przez rozporządzenie w sprawie przeszkód w handlu.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama