Reklama

IKC

koncern prasowy pod tą nazwą działający od 1924 w Krakowie; zał. przez M. Dąbrowskiego; nazwa od gł. dziennika ("IKC"); z niewielkiego przedsiębiorstwa zał. 1910 w krótkim czasie "IKC" przeobraził się w wielki dom wydawniczy, zorganizowany wg nowoczesnych wzorów i wyposażony w znakomite, jak na owe czasy, warunki techniczne (własna drukarnia o dużej wydajności, sprawna sieć dystrybucyjna, elastyczne operowanie wysokością nakładu, doskonałe rozpoznanie właściwości rynku prasowego); oprócz dziennika koncern wydawał inne periodyki adresowane do popularnego czytelnika: "Światowid" (od 1924; red. J. Lankau i J. Flach; druk rotograwiurowy o wysokiej jakości, nakład 50-60 tys. egz.), "Na szerokim świecie" (od 1928; red. St. Mróz, nakład 80 tys. egz.), "As" (od 1935; red. J. Leo, nakład 60 tys. egz.), "Tempo Dnia" (od 1933; popołudniówka sensacyjna, nakład 20-30 tys. egz.), "Wróble na Dachu" (od 1935; pismo satyryczne), "Raz, dwa, trzy" (od 1930, sportowe), "Tajny Detektyw" (1931-33, o tematyce kryminalno-sądowej). Przedsiębiorstwo przestało istnieć X 1939.

Reklama

Powiązane hasła:

, DĄBROWSKI Marian

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama