(prototyping models)
modele cyklu zycia oprogramowania, w których celem podstawowym jest wczesne dostarczenie zleceniodawcy dzialajacego prototypu w celu uzyskania ze zleceniodawca sprzezenia zwrotnego: uzytkujac prototyp, zamawiajacy moze lepiej okreslic swoje ostateczne wymagania. M.p. dzieli sie na etapy: (1) okreslenie ogólnych wymagan i celów; (2) szybkie zaprojektowanie wersji prototypowej; (3) ocena przydatnosci prototypu i uscislenie wymagan; (4) opracowanie (byc moze ewolucyjne) produktu finalnego. Rozróznia sie klasy m.p.: p r o t o t y p o w a n i e e w o l u- c y j n e (evolutionary prototyping), p r o- t o t y p o w a n i e b l y s k a w i c z n e, czyli programowanie RAD (rapid prototyping, throw-away prototyping) oraz r o z w ó j p r z y r o s t o w y (incremental development), bedacy kombinacja prototypowania blyskawicznego i kaskadowego modelu cyklu zycia.
- kaskadowy model cyklu zycia, ( waterfall lifecycle...
- prototypowanie, (prototypin g)
- programowanie RAD, (Rapid Application Developmen...