Reklama

problem producenta-konsumenta

(pro- ducer-consumer problem)

klasyczne zagadnienie synchronizacji, w którym Ä proces zwany p r o d u c e n t e m wytwarza informacje (ogólnie: dobra), które zuzywa proces nazywany k o n s u m e n - t e m. Na przyklad Ä kompilator moze "produkowac" kod "konsumowany" przez asembler, a ciag Ä uniksowych polecen ls | more nakazuje skonsumowac programowi more wyniki wyprodukowane przez program ls. Zaklada sie, ze producent i konsument dzialaja wspólbieznie: oba procesy korzystaja ze wspólnego Ä bufora. Procesy producenta i konsumenta musza podlegac synchronizacji, aby konsument powstrzymywal sie od prób konsumpcji przy pustym buforze, a producent nie usilowal dzialac, gdy bufor jest zapelniony. Rozwaza sie dwa podproblemy p.p-k.: (a) z nieograniczonym buforem (unbounded-buffer) oraz (b) z ograniczonym buforem (bounded-buffer). Zob. tez problemy synchronizacji.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama