Reklama

doskonalenie zawodowe młodzieży w Unii Europejskiej

– początkowo wspólnotowe akty prawne nie regulowały działań Unii Europejskiej w tym zakresie, dopiero traktat z Maastricht (1993) określił, że Wspólnota realizuje politykę szkolenia zawodowego, respektując zarazem odpowiedzialność państw członkowskich za treści i organizację tego szkolenia. Podejmowana przez Wspólnotę Europejską działalność ma na celu: ułatwienie dostosowania się do zmian w przemyśle, zwłaszcza przez kształcenie zawodowe i przekwalifikowanie, podnoszenie poziomu szkolenia zawodowego początkowego i uzupełniającego, ułatwienie dostępu do kształcenia zawodowego i sprzyjanie wymianie nauczycieli i młodzieży, pobudzanie współpracy w dziedzinie kształcenia między placówkami szkoleniowymi a przedsiębiorstwami, rozwój wymiany informacji i doświadczeń w kwestiach wspólnych dla systemów kształcenia państw członkowskich. Z kolei przyjęta na szczycie w Nicei (2000) Karta praw fundamentalnych UE potwierdza, że każdy ma prawo do edukacji oraz dostępu do kształcenia zawodowego i ustawicznego. Działania w tym obszarze realizowane są przede wszystkim przez wspólnotowe programy edukacyjne, takie jak: Socrates, Leonardo da Vinci, Młodzież.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama