Reklama

OLIGOPOL

forma przejawiania się monopolizacji, polegająca na występowaniu na jednym rynku kilku sprzedawców przy wielkiej liczbie nabywców; każdy z producentów jest wystarczająco silny, aby na rynku się utrzymać - lecz zbyt słaby, by wyeliminować konkurentów; o. pozwala każdej z tworzących go wielkich firm prowadzić politykę typową dla monopolu, choć w swych działaniach musi uwzględniać działania pozostałych oligopolistów i ma ograniczoną możliwość wpływania na ceny własnych produktów; w efekcie pomiędzy czł. o. panuje konkurencja monopolistyczna, choć równocześnie często dochodzi także do (cichego lub oficjalnego) porozumienia (np. w sprawie cen surowców, rynków zbytu, itp).

Reklama

Powiązane hasła:

COURNOT Antoine Augustin, DUOPOL, MONOPOL, RYNEK KONSUMENTA

Podobne hasła:

  • oligopol, sytuacja, w której kilku...
  • oligopol, forma monopolu produkcji...
  • duopol, rynek oligopolistyczny...

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama