Reklama

PODAŻ

ilość dóbr oferowana do sprzedaży przy danym poziomie ceny; wzrost ceny powoduje wzrost opłacalności produkcji, co zachęca wytwórcę do zwiększenia p.; neoklasyczne prawo popytu i p. mówi, że jeżeli p. jest mniejsza od popytu, to istnieje tendencja wzrostu cen, jeżeli natomiast p. jest większa od popytu, to sprzedawcy są skłonni obniżyć cenę; w wyniku działań sił rynkowych kształtuje się taka cena, przy której p. równa jest popytowi (cena równowagi); występują jednak odstępstwa od tej ogólnej zasady (paradoks Giffena).

Reklama

Powiązane hasła:

NEOLIBERALIZM, NEOKLASYCZNA SZKOŁA W EKONOMII POLITYCZNEJ, LUKA INFLACYJNA, DEFLACJA, PARADOKS GIFFENA, RYNEK PRODUCENTA, MONOPOL NATURALNY, KAPITALIZM PAŃSTWOWY, MARSHALL, HAYEK

Podobne hasła:

  • podaż, wzrost podaży mięsa:...
  • podaż, relacja zachodząca między...
  • podaż, ilość określonego...

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama