Reklama

PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA

dział psychologii zajmujący się zachowaniem jednostek w ich środowisku społ., relacjami z innymi osobami, instytucjami społ. i społeczeństwem jako całością oraz zależnościami między cechami psychiki jednostkowej (osobowości) a czynnikami społ.; p.s. bada m.in. takie zagadnienia, jak perswazja, przesądy, wpływ społeczny, budowanie autorytetów, agresja i przemoc, konflikty, altruizm; p.s. jest nauką wspomagającą public relations, marketing, reklamę; posługuje się metodami socjologii i psychologii, m.in. sondażami opinii publicznej, wywiadami, kwestionariuszami, skalowaniem postaw, socjometrią i obserwacją uczestniczącą.

Reklama

Powiązane hasła:

NOWAK, LEWIN, ATRYBUCJI TEORIA, HALBWACHS, ALLPORT Gordon Willard

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama