Reklama

cyberprzestrzen

(cyberspace)

1. dodatkowy, wirtualny wymiar przestrzeni tworzony przez zasoby zgromadzone w dziesiatkach milionów komputerów swiatowej sieci Internet, zwlaszcza przez informacje zawarte na stronach WWW, na których kazdy internauta moze doswiadczac spolecznosci swiata oraz ich wytworów we wszystkich przejawach: dobra i zla, madrosci i glupoty, piekna i kiczu oraz calej gamy odcieni posrednich. Mozliwosc swobodnego zeglowania po Internecie znajduje sie w zywotnej sferze zainteresowan naukowców i nauczycieli, handlowców i przemyslowców, moralizatorów i polityków, jak równiez operatorów sieci telekomunikacyjnych, stanowiac w istocie wyzwanie dla nowoczesnego spoleczenstwa, wspólistnienia, wychowania, sposobu bycia; 2. swiat iluzji tworzony przez specjalne oprogramowanie i osprzet (okulary VR, helmy do odbioru sztucznej rzeczywistosci, manipulatory, rekawice VR). Prekursorem pojecia c. jest Stanislaw Lem, który wprowadzil je do swoich ksiazek fantastycznonaukowych juz w roku 1964. Zob. tez komputery a tolerancja, sztuczna rzeczywistosc, uzaleznienie internetowe.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama