beztypowy, eksperymentalny jezyk programowania ogólnego przeznaczenia, opracowany w latach osiemdziesiatych XX w. przez zespól R. E. Griswolda z Uniwersytetu w Tucson (Arizona), predestynowany do przetwarzania napisów, nastepca jezyka Snobol. Charakterystyczna cecha Iconu (nazwa oznacza "ikone") jest o b l i c z a n i e s t e r o w a n e c e l e m (goal-directed evaluation), tj. podejmowanie prób wytworzenia jednego badz serii wyników obliczanego wyrazenia (tzw. generatora). O obliczaniu wyrazen w jezyku I. mówi sie, ze sie spelnia (success) lub konczy niepowodzeniem (failure), np. wyrazenie: every write(find("sz", "Pszenica, pszczola, ksztalt, kszyk!")) spowoduje wypisanie wartosci 2, 12, 22 i 30, gdyz na kazdej z nich w napisie wystepuje podnapis "sz". Zob. tez MATLAB, jezyki programowania.
- ikona, ( icon )
- ikona, w sztuce bizant. i Kościoła...
- IKONA PROGRAMU, w komputerowych tzw.(...)