Reklama

instrukcja skoku

(goto statement)

1. instrukcja jezyka asemblera (np. JMP E, JNZ L), powodujaca bezwarunkowa lub warunkowa zmiane licznika rozkazów. Argument, czyli adres zawarty w i.s., zwany etykieta, okresla (po wykonaniu ewentualnych modyfikacji) nowa wartosc licznika rozkazów; 2. w jezykach wysokiego poziomu instrukcja o postaci goto etykieta, prowadzaca bezwarunkowo do wykonania instrukcji poprzedzonej symbolem etykieta, wedlug schematu: goto E; ... E: instrukcja Zakres skoku moze byc ograniczony do jednostki strukturalnej, w której i.s. wystepuje, np. do bloku lub tresci procedury. W jezykach programowania wysokiego poziomu ukrywa sie i.s. pod postacia instrukcji strukturalnych, ograniczajac zakres i.s. do minimum. Najnowsze jezyki (np. Java) wrecz nie zawieraja w swej skladni i.s. Jest to uzasadnione, poniewaz naduzywanie skoków w programie czyni go zawiklanym, trudnym w pielegnacji i podatnym na bledy.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama