Reklama

reakcje mężczyzn worgazmie

wświetle dotychczasowych badań reakcje mężczyzn są mniej złożone niż reakcje kobiet. Podobnie jak wprzypadku kobiet, również r.m.w o. są indywidualne, zróżnicowane: (1) reakcje mimiczne najbardziej wyrażają różne stopnie zadowolenia, odprężenia, radości, rzadziej natomiast występują grymasy lub wyrazy rzekomej przykrości, bólu; zdarzają się również ekspresje hamowane, ubogie mimicznie, ukrywane; (2) wreakcjach pantomimicznych sam moment ejakulacji (u większości mężczyzn tożsamy zorgazmem) może przebiegać spokojnie, "bez ciśnienia" iruchów, może też współwystępować zrytmicznymi wytryskami "pod ciśnieniem", skurczami samej tylko miednicy lub też ze skurczami, drgawkami innych części ciała; niektóre kobiety podejrzewają swych partnerów opadaczkę wwyniku pojawienia się skurczów całego ciała. Reakcje te mogą mieć różny stopień natężenia, mogą też trwać bardzo krótko lub też stopniowo się zmniejszać. Jak wykazują badania, uwielu mężczyzn brak jest jakichkolwiek reakcji słownych, uinnych natomiast spotyka się wyznania uczuć, pożądań, pragnień. Bardzo rzadko również występują krzyki, płacz. Może pojawiać się uczucie odprężenia, "rozładowania napięcia", przyjemności oróżnym stopniu natężenia, dystansu, obcości, zbliżenia psychicznego, więzi, fascynacji, jak również stany zbliżone do ekstazy, mistycyzmu. Uczęści mężczyzn najbardziej intensywne przeżycia występują tuż przed orgazmem, asam orgazm może być odbierany jako przykry, obojętny, ze stanami zniechęcenia, żalu itp. Na jakość tych przeżyć zpewnością wpływają takie czynniki, jak: osobowość mężczyzny, kultura, stopień irodzaj więzi zpartnerką, struktura seksualizmu. Reakcje wczasie orgazmu, jakkolwiek indywidualne ispecyficzne uokreślonej osoby, zarówno ukobiet jak iu mężczyzn, nie mają charakteru stałego - mogą się zmieniać wdanym związku. Ewolucja tych reakcji wstronę ich rozwoju, bogacenia iubożenia, spłycenia, stereotypowości wjakiś sposób oddaje to, co się dzieje wzwiązku. Niekiedy zmiana reakcji orgazmowych bywa pierwszym zwiastunem zmiany uczuć.

Reklama

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama