muzyka tworzona przy pomocy komputera; termin odnosi się do muzyki, w której sama partytura jest dziełem kompozytora posługującego się komputerem, jak też do muzyki, której realizacja dźwiękowa możliwa jest wyłącznie z udziałem komputera. Pierwsze udane próby przeprowadzili 1955 L. Hiller i L.M. Isaacson, komponując suitę Illiac na kwartet smyczkowy, w której wykorzystywanym modelem był m.in. kontrapunkt XVI-wieczny; do modelu tego "wprowadzano" wylosowane przez komputer nuty (w postaci liczb); te nuty-liczby, które spełniały warunki stawiane przez model, były zapisywane, pozostałe zaś odrzucane. W następnych programach rola kompozytora ograniczała się do wyboru (konstrukcji) programu i podania pierwszych wartości liczbowych - komputer zaś dostarczał gotową partyturę; później ograniczano się do uzyskiwania z komputera serii alternatywnych rozwiązań szczegółowych problemów kompozycyjnych. Na świecie istnieją liczne centra badawcze i twórcze zajmujące się problemami m.k. (m.in. CEMAM, GRMINA, IRCAM, CNRS we Francji, CCRMA, CARL w USA, EMS w Szwecji); wydawany jest także specjalistyczny kwartalnik "Computer Music Journal" (USA).
- AMERYKI POŁUDNIOWEJ MUZYKA, (muz. 2)
- ELEKTRONICZNA MUZYKA, kierunek w muzyce 2.(...)
- STANÓW ZJEDNOCZONYCH AMERYKI MUZYKA PROFESJONALNA, pojawiła się w chwili,...