Reklama

"TIME"

(ang. - czas) ilustrowany tygodnik amer. o zasięgu międzynar., zał. 1923 przez B. Haddena i H. Luce'a; jedno z najbardziej prestiżowych pism amer.; był pierwowzorem magazynów informacyjnych w USA i w świecie, m.in. stworzył formułę story, czyli zasady takiego opracowania tekstu, by czytało się go niczym powieść kryminalną; z jego inicjatywy odbył się też 1928 pierwszy w prasie plebiscyt na Człowieka Roku (wygrał Ch. Lindbergh); na okładce z reguły podobizna bohatera tygodnia; komentuje wydarzenia polit., gospodarcze, naukowe, kulturalne, adresowany do najlepiej wykształconych warstw społ.; sieć korespondentów w wielu krajach; ukazuje się w kilku edycjach międzynar. i regionalnych; nakład 4,1 mln egz. (2002).

Reklama

Powiązane hasła:

TIME-WARNER, LUCE, , , SERVAN-SCHREIBER, OLBIŃSKI

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama