Reklama

Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych

(G.I.)

organ państwa powołany do ochrony danych osobowych. Zgodnie z ustawą z 1997 do zadań G.I. w szczególności należy: kontrola zgodności przetwarzania danych

Reklama

(tj. wykonywania jakichkolwiek operacji na danych osobowych) z przepisami

o ochronie danych osobowych, wydawanie decyzji administracyjnych i rozpatrywanie skarg, prowadzenie rejestru zbiorów danych oraz udzielanie informacji

o nich, inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w zakresie doskonale-

nia ochrony danych osobowych. W ra-

zie stwierdzenia naruszenia przepisów

o ochronie danych osobowych G.I. zobowiązany jest nakazać przywrócenie stanu zgodnego z prawem, m.in.: usunięcia uchybień, uzupełnienia, uaktualnienia lub udostępnienia danych osobowych.

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama