Reklama

leasing

(ang.)

umowa zbliżona formą do umowy najmu i dzierżawy, polegająca na tym, że określony przedmiot transakcji np. samochód transportowy zostaje przekazany osobie, która ma obowiązek wnieść opłatę leasingową rozłożoną na raty uzgodnione w umowie. W ten sposób leasingobiorca może użytkować samochód, nie kupując go, a leasingodawca czerpie z takiej umowy wyższy dochód niż ze zwykłego kredytu. L. finansowy - czas trwania umowy jest równy okresowi przydatności przedmiotu do eksploatacji, po tym okresie przedmiot zostaje nieodpłatnie lub odpłatnie przekazany leasingobiorcy. W tej formie l. zostaje zawarta również dodatkowa umowa określająca, która ze stron ponosi koszty związane z użytkowaniem i konserwacją przedmiotu l. L. operacyjny - czas trwania umowy jest krótszy od okresu przydatności przedmiotu l. Po okresie wyznaczonym w umowie obiekt wraca do leasingodawcy i może być przeznaczony do dalszego wykorzystania. Koszty związane z użytkowaniem i konserwacją ponoszone są przez leasingobiorcę i zawarte w opłacie leasingowej.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama