Reklama

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

organ państwa zajmujący sie sprawami radiofonii i telew., powołany ustawą

Reklama

z 1992 w celu ochrony wolności słowa, samodzielności nadawców programów

i interesów odbiorców oraz zapewnienia otwartego i pluralistycznego charakteru radiofonii i telewizji. Do zadań KRRiT należy m.in. projektowanie, w porozumieniu z prezesem Rady Ministrów, kierunków polityki państwa w dziedzinie radiofonii i telew., określenie zasad

i warunków prowadzenia działalności przez nadawców oraz sprawowanie nad nią kontroli, decydowanie w sprawach koncepcji na rozpowszechnianie i rozprowadzanie programów, wyznaczanie wysokości opłat abonamentowych. KRRiT składa się z 9 członków, 4 z nich powołanych jest przez Sejm, 2 przez Senat i 3 przez Prezydenta RP. Kadencja członków Rady trwa 6 lat, przy czym co 2 lata następuje zmiana 1/3 składu. Zgodnie z Konstytucją RP KRRiT stoi na straży wolności słowa, prawa do informacji oraz interesu publ. w radiofonii

i telew., a także wydaje rozporządzenia, a w sprawach indywidualnych podejmuje uchwały.

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama