Reklama

ekoznakowanie

(ecolabelling, certyfikacja ekologiczna) – system oznaczania wyrobów, potwierdzający, że dany produkt jest mniej szkodliwy dla środowiska niż inne podobne oferowane na rynku. Uczestnictwo w systemie certyfikacji ekologicznej jest dobrowolne i nie jest związane np. z dopuszczeniem danego produktu do obrotu na rynku czy możliwością jego późniejszego wykorzystania lub przetworzenia w ramach recyklingu. Uczestnictwo producenta w systemie certyfikacji ekologicznej oznacza konieczność dostosowania własnego wyrobu lub stosowanych metod produkcji do wymogów ochrony środowiska. Potwierdzeniem, że wymogi te zostały spełnione, jest przyznanie producentowi w trakcie procedury certyfikacyjnej prawa do umieszczania na produkcie charakterystycznego logo. Oznaczenie to jest chronione prawem własności przemysłowej i jego użycie bez stosownego zezwolenia jest zabronione. Do najpopularniejszych oznaczeń ekologicznych stosowanych we Wspólnocie należą Europejska Stokrotka, Nordycki Łabędź oraz Błękitny Anioł.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama