Reklama

nadzór rynku

– jeden z mechanizmów motywujących producentów do wprowadzania na rynek wyrobów bezpiecznych i wprowadzających wymogi dyrektyw Nowego Podejścia. Organizacja systemu nadzoru pozostawiona została w gestii państw członkowskich, w wyniku czego organy n. mogą znacznie się różnić między poszczególnymi państwami. Bez względu jednak na organizację do zadań organów n. należy zawsze: 1. kontrola, czy znajdujące się na rynku wyroby spełniają wymagania odpowiedniej dyrektywy; 2. doprowadzenie do uzyskania zgodności danego wyrobu z odpowiednimi normami w sytuacji wykrycia, że produkt odbiega od obowiązujących wytycznych; 3. wycofanie wyrobu z rynku oraz zastosowanie innych sankcji w razie braku możliwości przeprowadzenia procedury zgodności. N.r. może przybierać różne formy: kontrole (regularne lub nie) miejsca produkcji i dystrybucji wyrobu; badanie pobranych próbek wyrobów; żądanie składania wyjaśnień i udostępniania wszelkich dostępnych informacji.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama