Reklama

polityka konsumencka: Strategia na lata 2002

06– dokument Komisji Europejskiej określający główne priorytety w zakresie prowadzenia polityki ochrony konsumentów we Wspólnocie i narzędzia ich realizacji w podanym czasie. Za podstawowe cele uznaje pełniejsze reprezentowanie i ochronę interesów konsumentów we wszystkich realizowanych politykach UE, zmaksymalizowanie korzyści płynących dla konsumentów z funkcjonowania jednolitego rynku Wspólnoty, wprowadzanie nowych, bardziej skutecznych przepisów ochronnych oraz szersze włączenie różnych organizacji konsumenckich w proces realizacji zadań z zakresu ochrony konsumenta. Dotyczy zatem problemów bezpieczeństwa produktów (z wyjątkiem produktów żywnościowych, których obrót podlega osobnym regulacjom), ekonomicznych i prawnych aspektów w odniesieniu do ochrony konsumenta, edukacji konsumenckiej oraz ogólnie rozwoju polityki konsumenckiej na terenie Wspólnoty.

Reklama

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama