Reklama

wartość normalna

– cena towaru objętego postępowaniem antydumpingowym lub towaru podobnego, stosowana w kraju eksportera. W sytuacji, gdy na rynku krajowym eksportera nie występuje towar podobny, sprzedawany jest w niewielkich ilościach lub poniżej kosztów wytworzenia, podstawą ustalenia w.n. jest cena oszacowana na podstawie kosztów produkcji towaru podobnego powiększonych o zysk bądź cena stosowana w eksporcie do kraju trzeciego, tj. innego niż państwo członkowskie Wspólnoty Europejskiej. Odmienna metoda ustalania w.n. obowiązuje w przypadku towarów importowanych z krajów o gospodarce nierynkowej – wówczas podstawą ustalenia w.n. jest cena (lub alternatywnie koszty) w wybranym kraju trzecim o gospodarce rynkowej; do grupy tych krajów zaliczana była do 1992 m.in. Polska.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama