Reklama

POLSKA. TELEWIZJA. W TRZECIEJ RZECZPOSPOLITEJ

Zmiany ustrojowe po 1989 przyniosły narodziny telewizji prywatnej; 1990 uruchomiono Telegazetę; 1992–94 dokonało się przejście telewizji pol. z systemu SECAM na PAL; 1994 rozpoczęto regularną emisję programu satelitarnego TV Polonia o zasięgu ogólnoeuropejskim, przeznaczonego dla Polaków za granicą. Telewizje prywatne powstawały po 1989 początkowo bez unormowań prawnych (m.in. Polonia 1); 1992 nadawanie programu ogólnopolskiego rozpoczęła telewizja POLSAT (zał. przez Z. Solorza), w następnych latach dołączyły: TVN, TV4 (powiązana programowo z Polsatem), RTL7 (2002 kupiona przez TVN), TV Puls (katolicka, 2003 zawiesiła nadawanie programu), Trwam; dla widza polskiego nadają 2 kodowane platformy satelitarne (Cyfra+ – powiązana na Canal+ – oraz Polsat); powstały 2 ogólnopolskie kanały informacyjne (TVN24 i TVP3, dawny program ośr. regionalnych); źródłem utrzymania telewizji prywatnej są reklamy (nadawane także w trakcie emisji programów), również z reklam pochodzi znaczna część wpływów tv publicznej, finansowanej ponadto z abonamentu; następuje rozwój tv kablowej (możliwość odbioru satelitarnego bądź kablowego posiada ok. połowa mieszkańców – gł. w miastach).

Reklama

Encyklopedia Internautica

Reklama

Reklama

Reklama