Reklama

plan działania

(ang. Action Plan) – jest strategicznym planem Unii Europejskiej definiującym cele w obrębie zwalczania różnego rodzaju nadużyć finansowych na terenie Wspólnoty. Obejmuje okres 2001–03; jest częścią większej strategii (2001–05) skierowanej przeciwko przestępstwom gospodarczym, która została przygotowana przez Komisję, zaakceptowana przez Radę i ostatecznie przyjęta przez Parlament. Wskazuje on najważniejsze środki i instrumenty będące w dyspozycji Wspólnoty, których użycie ma zwiększyć efektywność prowadzonych działań w zakresie walki z przestępczością gospodarczą. M.in. przewiduje zwiększenie nadzoru nad zamówieniami publicznymi, szersze włączenie krajów kandydackich do strategii zwalczania tego rodzaju przestępstw, szersze włączenie Komisji w proces przygotowywania przepisów i regulacji prawnych zmniejszających ryzyko wystąpienia nadużyć finansowych i korupcji. Przewiduje także skuteczniejszą kontrolę nad funduszami Wspólnoty Europejskiej, koordynację działań OLAF oraz podjęcie innych adekwatnych czynności w tym zakresie.

Reklama

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama