Reklama

POP-ART

Reklama

kierunek w sztuce współcz. (od poł. XX w.); powstał równolegle w W. Brytanii i USA, potem rozprzestrzenił się na inne kraje; stanowił reakcję na sztukę bezprzedmiotową i abstrakcję; twórcy p.-a. dążyli do przedstawiania wizji współczesnej cywilizacji urbanistycznej i kultury masowej; przedmiotami ich zainteresowania stały się seryjnie produkowane przedmioty codziennego użytku, komiksy, reklamy, fotografia prasowa; kompozycje montowali z różnych gotowych przedmiotów, stosowali obok malarstwa olejnego kolaż, fotomontaż, serigrafię, technikę assemblage'u, urządzali happeningi mieszali różne techniki; gł. przedstawiciele: R. Rauschenberg, C. Oldenburg, R. Lichtenstein, G. Segal, J. Rosenquist, J. Dine; szczególną pozycję w sztuce p.-a. zajmuje twórczość A. Warhola.

Powiązane hasła:

KOMIKS, OLDENBURG, WESSELMANN, RAUSCHENBERG, FRANCUSKA SZTUKA, JOHNS, RICHTER, TARANTINO, NOWY REALIZM, WARHOL

Podobne hasła:

Encyklopedia Internautica
Reklama
Reklama
Reklama